Web Summit Lisbon za startape: globalni kontakti, ključna medijska izloženost, idealne mogućnosti za proširenje mreže sa potencijalnim partnerima i investitorima
Katarina M.V. GalicWeb Summit Lisbon je jedan od najvažnijih događaja u svetu startapa, a prisustvo na ovom samitu je učinilo ogromnu razliku za mnoge startapove u njihovom ukupnom razvoju i uspehu. Radeći sa raznim startapovima koji u svoju strategiju uključuju učešće na svetskim događajima, želim da podelim sa vama neke veoma zanimljive detalje o onima koji su postigli impresivne rezultate nakon učešća na Web Summit-u u Lisabonu.
Znate i sami da pored Lisabona, porodicu Web Summit-a čine i Web Summit Rio, Web Summit Doha, Rise Hong Kong – a poslednji Collision u Torontu održava se ove godine, i od 2025. biće to Web Summit Vancouver. Zamislite priliku da predstavite svoj startap na svakom od ovih događaja, sve mogućnosti umrežavanja i strateški pravac za razvoj vašeg startapa. Znajte, sve je moguće uz dobru strategiju i detaljnu pripremu!
Tri najveće prednosti učestvovanja na velikim događajima:
Kao startap, prisustvo poslovnim događajima svetske klase može biti ključno za širenje tržišta, sticanje medijske izloženosti i stvaranje snažne mreže veza i partnerstava. Budžet izdvojen za takve događaje je vaš marketinški budžet i trebalo bi da se zasniva na tri najveće prednosti prisustvovanja velikim događajima:
1. Širenje tržišta
Učešće na velikim svetskim događajima pruža jedinstvenu priliku za povezivanje sa potencijalnim klijentima, partnerima i investitorima iz različitih sredina. Takvo izlaganje može dovesti do novih poslovnih prilika, partnerstava i saradnje, a posebno je korisno:
• Sastanci sa potencijalnim klijentima i partnerima koji dele vaše ciljeve
• Informacije o novim trendovima i inovacijama u vašoj industriji ili sektoru
• Širenje vaše mreže i stvaranje novih veza koje mogu dovesti do fenomenalnih poslovnih prilika
2. Medijska ekspozicija
Web Summit, kao i nekoliko drugih globalnih tehnoloških događaja, vam pružaju platformu za predstavljanje vašeg brenda, proizvoda ili usluge ciljnoj publici. Ova izloženost može povećati vašu vidljivost, kredibilitet i reputaciju, što dovodi do direktnog medijskog pokrivanja – što dalje stvara ogromne mogućnosti za potencijalna partnerstva i investicije. Učešćem na Web Summit-u, strateški možete:
• Predstavite svoj brend i proizvode ciljnoj grupi
• Povežite se sa globalnim medijima i uticajnim ljudima
• Povećajte svoju vidljivost i kredibilitet kroz globalno medijsko pokrivanje
3. Širenje mreže potencijalnih partnera, savetnika, klijenata i investitora
Umrežavanje je ključni aspekt prisustvovanja događajima. Povezivanjem sa drugim preduzetnicima, stručnjacima i potencijalnim partnerima, možete stvoriti dugoročne odnose koji mogu dovesti do novih poslovnih prilika i saradnje. Učešćem na Web Summit-u, možete planirati da:
• Povežite se sa drugim preduzetnicima i stručnjacima
• Stvorite veze koje mogu dovesti do novih poslovnih prilika i saradnje
• Stvoriti snažnu mrežu veza koja može podržati rast važnog poslovanja
Najvažnije je imati strategiju, plan i dobro se pripremiti. Sam događaj je tada mesto gde ćete biti spremni da osvojite svet!
Evo primera koji pokazuju kako su neki startupovi iskoristili svoje učešće na Web Summit-u kao investiciju i pretvorili ga u veliki uspeh:
- Cognivix startup se bavi razvojem AI-tehnologije. Njihov tim se na Web Summitu sastao sa Toyota Group, Denso i drugim velikim kompanijama u okolini Nagoje u Japanu. Priprema i strategija su bili ključni za Cognivix da iskoristi ove kontakte i ostvari uspjesnu saradnju.
- Flamaid startup koji se bavi razvojem medicinskih alata, i nakon Web Summit-a njihov interview je bio objavljen u Forbes-u. Flamaid je to iskoristio za veliki porast korisnika i prilika za financiranje. Flamaid je unapred krenuo sa marketingom i promocjiom kao pripremom za Wes Summit, i pažljivo su pripripremili svoj nastup na Web Summitu što im je omogućilo da privuku pažnju svetskih medija i investitora.
- Qufooit startup koji se bavi razvojem AI-tehnologije, i posle sastanka sa UK-ovim ministarstvom, Qufooit je primio "Innovator Founder visa" i tim se preselio u UK sto je dovelo do rasta poslovanja od £1 milion do £4 miliona funti. Qufooit je unapred napravio jasnu strategiju za širenje poslovanja u UK, što im je omogucilo da iskoriste kontakte i prilike sa Web Summita.
- Verble je startup koji se bavi razvojem AI-tehnologije, i njihov tim je bio fokusiran na širenju mreze i pravljenju novih poslovnih kolaboracija. Nakon nekoliko sastanaka Verble je razvio ideju o AI podršci za pomoć u pripremi predavanja ili pitcha. Verble je iskoristio neočekivani sastanke sa različitim kompanjama na Web Summitu i razvili novu inovativnu ideju, što pokazuje važnost pripreme i otvorenog uma za startapove.
Priprema, strategija i otvorenost za nove mogućnosti su ključni za startapove da iskoriste svaku investiciju i postignu uspeh. Ako ste startup koji traži investicije, kontakte, inovacije ili medijsku promociju, Web Summit je idealno mesto za vas.
Nadam se da sam vam malo pomogla i dala ideje o kojima možete razmišljati i diskutovati sa svojim timom. Budite uz nas jer ćemo se pripremati zajedno i razgovarati kako strateški iskoristiti učešće na velikim događajima kako bi podigli svoj startap na sledeći nivo poslovanja.
A ako želite da podelite svoja iskustva, kako ste se vi pripremali za učešća na predhodnom Web Summit-u ili nekim drugim svetskim događajima - pridružite nam se i pišite nam na Web Summit Serbia Telegram grupi https://t.me/+RM3JAg73OT03MmFh
Vidimo se u Lisabonu,
Katarina